A-Day Abril 29 del 2015
B-Day Abril 30 del 2015
Capitulo 8 - Tiendas y Puestos
Capítulo 8: Making a purchase – Haciendo una compra
I. Traduce las siguientes palabras. Puedes usar el blog
de la clase.
Ve a: http://spanish2at greenvillehs.blogspot.com
- I
would like to buy… _______________________________
- I’m
just looking.
_______________________________
- How
much is this? _______________________________
- Can you write down the price? _______________________
- Do you have any others? ___________________________
- Can I look at it? ___________________________________
II. Diseña tu vitrina. Dibuja las ropas que van como
pantalon, traje, vestido, pantalon corto, chaqueta, etc. Toma ideas del
vocabulario aprendido. Un ejemplo esta aquí debajo. Dibuja en la
parte de atras de este papel tu vitrine. Mínimo 6 piezas de
ropa.
Design your window shopping. Draw clothings per example
pants, shorts, suits, dress, jacket, etc. Take ideas from the vocabulary words
you learned. Below is an example. You must draw in the back of this paper.
Minimum 6 clothing.
Nota - Note:
Tus respuestas para ayudarte en la primera parte del Bellwork.:
Answers to help you out with the first part of the Bellwork:
1.Quisiera
comprar…
2.Sólo
estoy
mirando.
3.¿Cuánto
cuesta esto?
4.¿Puede
escribir
el precio?
5.¿Tiene
otros?
6.¿Puedo
verlo?
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
A-Day January 23, 2015 B-Day January 22, 2015
Welcome Chapter 5 - Bienvenido Capítulo 5:
Using your dictionary or the text book on page 197 find the following words in Spanish:
- To have just __________________________
- To remember __________________________
- To get, to grab __________________________
- To turn off the light(s) __________________________
- To get ready, to dress up __________________________
- To brush __________________________
- To lock the door __________________________
- Cream __________________________
- To hurry __________________________
- To take a shower __________________________
- Raincoat __________________________
- To leave __________________________
- Lipstick __________________________
- Contact lenses __________________________
- Key __________________________
- Don’t worry __________________________
- Umbrella __________________________
- To comb one’s hair __________________________
- To paint one’s nails __________________________
- To put (something) on __________________________
- To get nervous __________________________
- To worry __________________________
- To pick up __________________________
- It’s getting late __________________________
- I just need to… __________________________
- So long, so much __________________________
- To take a long time (to), to be late _____________________
___________________________________________________
- Cell phone __________________________
- Aren’t you…yet? __________________________
- Relax __________________________
- I’m coming __________________________
Reminding someone to do something: (write meaning in English)
¿Te acordaste de…? ___________________________________
¿Trajiste tu…? ___________________________________
Se me olvidó por completo ___________________________________
A-Day December 8, 2014
B-Day December 9, 2014
Greenville High
School
Department of World
Language
Greenville ISD
SPANISH 2 – CAPĺTULO 4 Ms.
Rochelle Miller, Spanish Teacher
NAME ____________________________
DATE ___________________
Primera Parte:
Segunda Parte:
A - Day Spanish 2
Bell Work
Chapter 4
Copy in your journal or in your binder section for journal or notes the following: (text book page 134)
The verbs ser and estar are irregular in the preterite. NOtice that the preterite forms of ser are identical to those or ir.
SER | ESTAR | |
Yo | fui | estuve |
tú | fuiste | estuviste |
Ud., él, ella | fue | estuvo |
nosotros (as) | fuimos | estuvimos |
vosotros (as) | fuisteis | estuvisteis |
Uds., ellos, ellas | fueron | estuvieron |
Using the chart above complete in your Bell Work section in your binder this exercise:
(Page 135 from textbook)
Bell work November 19, 2014
17. ¡Nos fue muy bien este año!
Leamos: Completa el párrafo con la forma correcta de ser o estar.
Read: Complete the paragraph with the correct form of ser or estar.
La semana pasada viajé a Miami con mi equipo de natación. Nosotros _______________ allí por tres días y participamos en una competencia regional. La competencia ___________ en un lugar muy bonito y modern. Nos ________ muy bien este año y ganamos. Todos nosotros ________________ muy contentos después de ganar y fuimos a la playa para celebrar. Este año el viaje a Miami ___________ todo un éxito.
Instructions: Rise your hand after finishing, the teacher will come to your desk for review and grade.
Thank you
Instructions: Rise your hand after finishing, the teacher will come to your desk for review and grade.
Thank you
------------------------------------------------------------------------------------
A - Day Spanish 2
Bell work:
Chapter 3
Go the section "vocabulario" and copy the 38 words of new vocabulary for Chapter 3
-------------------------------------------------------
B-Day - Spanish 2
Periods 7 and 8
Hoy es viernes 31 de Octobre del 2014.
Complete the senteces with the correct preterite form of the verbs in parentheses.
1. Jorge (organizar) __________ su escritorio.
2. Carlos, Yvette y yo (ir) ________ al correo.
3. Antes de la fiesta, yo (sacudir) ____________ los muebles.
4. Los niños (hacer) ___________ sus camas.
5. Tú (barrer) _______________ el piso.
-------------------------------------
A-Day
Hoy es jueves 30 de Octobre del 2014.
Bell work
Note: the teacher will provide the form below for you work.
_____________________________________________
-------------------------------------------------
Hoy es miércoles 29 de Octobre del 2014.
B-Day
Bell work
Note: the teacher will provide the form below for you work.
_____________________________________________
A-Day
Hoy es martes 28 de Octobre del 2014.
Week 10 - Lest talk about Halloween
- Bellwork, go the vocabulary section and search for the Halloween words. Using your dictionary application in your iPad or a traditional paper dictionary. Have fun!!!
_____________________________________________________
B-Day
Hoy es lunes 27 de Octobre del 2014.
Week 10 - Lest talk about Halloween
- Bellwork, go the vocabulary section and search for the Halloween words. Using your dictionary application in your iPad or a traditional paper dictionary. Have fun!!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hoy es viernes 24 de Octubre del 2014
Hola, el bell work de hoy es copiar el vocabulario sobre las profesiones. Ve a la sección de vocabulario.
__________________________________
Bell work
From the lesson: telling the time
¿Sabes qué hora es?
Instructions: Write in Spanish the following time.1. 1:15 P.M.
2. 5:45 P.M.
3. 6:00 P.M.
4. 7:00 A.M
5. 12:00 AM
Let's see if you remember. Fill in the blanks below the following with numbers:
1. Son las doce del día _____________
2. Es (el) mediodía ___________
3. Son las doce de la noche ________
No comments:
Post a Comment